ကြ်န္ေတာ့္ပို႔စ္တစ္ခုနဲ႔ ဆက္ႏြယ္လို႔
တစ္စံုတစ္ေယာက္က ေမးထားတာပါ။
ေမးခြန္း ။
စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ ေက်ာက္ေခတ္ကို ျပန္သြားေနႀကတဲ့ အျဖစ္????
အေျဖ ။
ဟုတ္ပါတယ္။
ကြ်န္ေတာ္တို႔အားလံုး စုစုစည္းစည္းနဲ႔ ေက်ာက္ေခတ္ကို တေပ်ာ္တပါးၾကီး ခ်ီတက္ေနၾကပါတယ္။
ဘာေၾကာင့္ပါလဲ?
ဥပမာတစ္ခု ေပးပါမယ္။
ႏွစ္ထပ္သေဘာၤတစ္စင္း ရွိတယ္ဆိုပါစို႔။
အေပၚထပ္မွာေရာ ေအာက္ထပ္မွာပါ ခရီးသည္အျပည့္ပါတယ္။
အေပၚထပ္မွာေနတဲ့သူေတြက ပညာတတ္ေတြ၊ ပညာရွင္ေတြျဖစ္ၾကျပီး
ေအာက္ထပ္မွာ ေနတဲ့သူေတြကေတာ့ ပညာမတတ္တဲ့သူေတြနဲ႔
ေတြးေခၚေမွ်ာ္ျမင္ႏိုင္စြမ္းႏိုင္စြမ္း နည္းသူေတြျဖစ္ၾကပါသတဲ့။
ကိုယ့္အကန္႔သူ႔အကန္႔ ခြဲထားၾကတဲ့ သေဘာေပါ့။
ခရီးျပင္းႏွင္ျပီးတဲ့ေနာက္ ေရျပတ္လပ္မွဳနဲ႔ ၾကံဳတယ္။
အေပၚထပ္က ခရီးသည္ေတြမွာ ေရအလံုေလာက္က်န္ျပီး ေအာက္ထပ္က
ခရီးသည္ေတြမွာ ေသာက္ဖို႔ေရမရွိေတာ့တဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ၾကံဳတယ္။
ေအာက္ထပ္ကလူေတြက အေပၚထပ္ကလူေတြကို ေရနည္းနည္းမွ်ဖို႔ ေတာင္းဆိုၾကတယ္။
အေပၚထပ္ကလူေတြက (မင္းတို႔ကို မွ်လိုက္ရင္ ငါတို႔ ေရေတြ ကုန္သြားမွာေပါ့)လို႔
အေၾကာင္းျပန္ၾကတယ္။
ဒါနဲ႔ ေအာက္ထပ္က လူေတြကလည္း အေပၚထပ္က ေရကို မရမယ့္အတူတူ
သေဘၤာေလွဝမ္းကို ေဖာက္ျပီး ေရရရွိဖို႔ ၾကိဳးပမ္းၾကတယ္။
ဒီလုပ္ရပ္ကို သေဘၤာအေပၚထပ္က လူေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ ျမင္ၾကတယ္။
ဒါေပမယ့္ (ငါတို႔အေပၚထပ္နဲ႔ မဆိုင္) ဆိုတဲ့ စိတ္က သူတို႔ဆီမွာ ျဖစ္ေနတယ္။
ဒီလို သေဘၤာေလွဝမ္းကို ေဖာက္ရင္ အားလံုး ဒုကၡေရာက္မယ္ဆိုတာကို အေပၚထပ္က
လူေတြသိၾကေပမယ့္ ဘယ္သူမွ မေျပာဘူး။ ဘာကိုမွ မဟန္႔တားၾကဘူး။
ဟန္႔တားေျပာဆိုျခင္းမရွိတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းရင္းက...
၁) ငါတို႔နဲ႔ မဆိုင္ဘူး။
၂) ငါတုိ႔ ေရေတြ မေပးႏိုင္ဘူး။
ဒီလိုနဲ႔ပဲ ဒီသေဘာၤဝမ္းဗိုက္ဟာ တျဖည္းျဖည္း ေရဝင္ျပီး နစ္ျမဳပ္ရမယ့္ အေျခအေနကို
ၾကံဳၾကရမွာပါ။
ဒီလိုပါပဲ။
ကမ ၻာၾကီးကို သေဘာၤတစ္စင္း အျဖစ္ ျမင္ၾကည့္ၾကမယ္ဆိုပါစို႔။
(၁)
ပညာတတ္ေတြက ပညာမတတ္သူေတြကို ေဖးကူတာ ဘယ္ေလာက္ရွိပါသလဲ?
(၂)
ပညာမတတ္သူေတြ ရဲ ႔စကားတစ္ခြန္းကို ဘယ္ေလာက္မ်ား အေရးထားပါသလဲ?
(၃)
အဆင့္အတန္းကို သေဘာၤအေပၚထပ္၊ ေအာက္ထပ္လို သတ္မွတ္ထားသူေတြ
ဘယ္ေလာက္မ်ားေနျပီလဲ?
(၄)
ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္ဘူး (ျဖစ္ခ်င္ရာျဖစ္စမ္း) ဆိုျပီး ဥေပကၡာျပဳတတ္တဲ့ ပညာတတ္ေတြရဲ ႔
ပညာက ဘယ္ေလာက္မ်ား အရာဝင္ပါသလဲ?
တစ္ေခတ္တခါတုန္းက ေတာတြင္းဥပေဒ ( Law Of The Jungle ) ဆိုျပီး ရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။
သေဘာက ခြန္အားအၾကီးဆံုး၊ အံဝင္ခြင္က် အျဖစ္ဆံုးသူက အခြင့္အာဏာအရွိဆံုး အျဖစ္
သတ္မွတ္ခံရတာပါပဲ။ လူျဖစ္ေစ၊ တိရိစၦာန္ျဖစ္ေစ ႏုိင္သူဘုရင္ဆိုတဲ့ မူကို က်င့္သံုးၾကတယ္။
ဒါဆို အယဥ္ေက်းဆံုးေခတ္၊ အႏုပညာ၊ အတတ္ပညာေတြ အထြန္းကားဆံုး ေခတ္လို႔ တင္စားၾကတဲ့
ဒီေန႔လို ေခတ္အခါသမယမွာ အသံုးျပဳေနတဲ့ ( The Law Of Democracy ) ဆိုတာကေရာ
ဘယ္ေလာက္မ်ား လူသားေတြကို အက်ိဳးျပဳေနပါသလဲ?
ညာလက္က တရားမွ်တမွဳကို လူျမင္သာတဲ့ လက္အိတ္လို စြပ္ျပျပီး ဘယ္လက္က
ဟန္ေဆာင္လွ်ိဳသပ္မွဳေတြ သုတ္လိမ္းထားတဲ့ အဆိပ္ဓားတစ္ေခ်ာင္းကို ဝွက္ထားတဲ့
ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊
စီးပြားေရးသမားေတြ၊
ပညာတတ္ေတြ၊
ဥပေဒေရးရာ ေရးဆြဲသူေတြ၊
ဘာသာေရးေခါင္းေဆာင္ေတြ၊
………………..ေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ေနျပီလဲ?
- ျပည့္တန္ဆာ တားဆီးေရးကို ညာလက္နဲ႔ အားရပါးရ ဟစ္ေၾကြးျပျပီး
- ညာလက္က မာလာလာကို လူျမင္ကြင္း ပြဲထုတ္ျပျပီး
- ညာလက္က တန္ဖိုးနည္း အိမ္ရာ စီမံကိန္းေတြကို လုပ္ျပျပီး၊
ေတာ္ျပီ။
ျမင္ေလာက္ပါျပီ။
ခင္ဗ်ားသြားခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ။
ခင္ဗ်ား မသြားခ်င္သည္ ျဖစ္ေစ။
ေက်ာက္ေခတ္ခရီးစဥ္ကေတာ့ တြင္ေနမွာပဲ။
ဘာ...
ခင္ဗ်ားက ေက်ာက္ေခတ္ကို မသြားခ်င္ဘူး...ဟုတ္လား။
မရေတာ့ဘူး...။
ခင္ဗ်ား ေနခဲ့ခ်င္လည္း ေနခဲ့လို႔ မရေတာ့ဘူး။
ခင္ဗ်ားကို စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔လက္တြဲျပီး ေက်ာက္ေခတ္ကို ေခၚသြားမယ့္သူေတြ ရွိတယ္။
ခင္ဗ်ားဂုတ္ကို ကိုင္ျပီးတစ္မ်ိဳး၊ ခင္ဗ်ားလက္ကို ဆြဲျပီးတစ္ဖံု နည္းမ်ိဳးစံုနဲ႔ သူတို႔ ဦးေဆာင္ေခၚသြားၾကလိမ့္မယ္။
ဘာ...
သူတို႔ကို ခင္ဗ်ား တြန္းလွန္မယ္...ဟုတ္လား
မရေတာ့ဘူး...။
ခင္ဗ်ား တြန္းလွန္ႏို္င္စြမ္း မရွိေအာင္ကို သူတုိ႔တေတြ အင္အားၾကီးမားသြားၾကျပီ။
ခင္ဗ်ား....သူတို႔နဲ႔ ႏွိဳင္းယွဥ္တဲ့အခါ အဘက္ဘက္က ရွံးနိမ့္စရာေတြနဲ႔ ၾကံဳရလိမ့္မယ္။
အသားစိမ္းစားျပီး တင္းပုတ္ကိုင္တဲ့သူေတြကို
လူရိုင္းေတြလို႔ ေခၚရင္....
အသားက်က္တာေတြစားျပီး ကီးဘုတ္ကိုင္ေနတဲ့သူကိုေတာ့
လူယဥ္ေက်းေတြလို႔ ယတိျပတ္ သတ္မွတ္ပစ္လိုက္ရမွာလား?
ေက်ာက္ေခတ္ကလို
ကြ်န္ေတာ္တို႔ တင္းပုတ္မကိုင္ၾကေတာ့ပါဘူး။
ကြ်န္ေတာ္တို႔ က်က္သေရေခါင္းေပါင္းၾကီးေတြ ဝတ္ၾကပါတယ္။
နက္(က္)တိုင္ေတြကိုလည္း က်က်နန စီးၾကပါတယ္။
ေဖာင္တိန္ တစ္ေခ်ာင္းကိုကိုင္၊ ယဥ္ေက်းမွဳ သမိုင္းေတြကို လွန္ေလွာမွတ္သားရင္း
တစ္ခါတုန္းက ေက်ာက္ေခတ္ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စည္းစည္းလံုးလံုး သြားေနၾကပါတယ္။
ေမးခြန္းရွင္ ေက်နပ္လိမ့္မည္ဟု ယူဆပါသည္။
မွတ္ခ်က္။
ကြ်န္ေတာ္ လူေကာင္းပါဟု ဆိုျခင္းမွာ ခင္ဗ်ားကို လူဆိုးဟု ေျပာျခင္းမဟုတ္။
ကြ်န္ေတာ္ လူဆိုးပါဟု ေျပာျခင္းမွာလည္း ခင္ဗ်ားကို လူေကာင္းပါဟု ဆိုျခင္းမဟုတ္။
အဆိုးဆံုးထဲမွာလည္း ေကာင္းျခင္းေတြ ရွိသလို
အေကာင္းဆံုးထဲမွာလည္း ဆိုးျခင္းေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါသည္။
ဆိုလုိသည္မွာ....
ယခုေခတ္ကို အပ်က္သေဘာမ်ားနဲ႔သာ ျမင္ေနျခင္း မဟုတ္။
စာေရးသူက (အပ်က္သေဘာကိုသာ) သီးသန္႔ အာရံုစိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလိုပါသည္။
ေခတ္ပ်က္ထဲမွာလည္း အလွတရားေတြ အံုလိုက္က်င္းလိုက္ ရွိေနေသးသည္ဟု ယူဆပါသည္။
အိမ္ေဝးသူ (KZ)
No comments:
Post a Comment