(A) မွာ
ကိုယ္ပိုင္ အစဥ္အလာ ရွိတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ လုပ္ေဆာင္နည္း ရွိတယ္။
(B) မွာလည္း
ကိုယ္ပိုင္ အစဥ္အလာ ရွိတယ္။ ကိုယ္ပိုင္ လုပ္ေဆာင္နည္း ရွိတယ္။
(A) ရဲ ႔အယူအဆက
ဖရဇ္နမားဇ္ကို တိတိက်က် ဖတ္ရင္တာဝန္ေက်တယ္။
(B) ရဲ ႔အယူအဆက်ေတာ့
ဖရဇ္နမားဇ္ေတြအျပင္ စြႏၷသ္ေတြပါ ဖတ္ရမယ္။
အယူအဆမတူတဲ့ လူႏွစ္ေယာက္၊ အုပ္စုႏွစ္စုအေနနဲ႔
ကိုယ္လြတ္လပ္ပိုင္ခြင့္နဲ႔ ကိုယ္ရပ္တည္ပိုင္ခြင့္ ရွိပါတယ္။
တကယ္တမ္း မွန္ကန္တဲ့နည္းလမ္းအရ ေျပာရရင္
မွားေနတဲ့သူကို မွန္တဲ့သူက မွားေၾကာင္းအသိေပးရမယ္။
လက္မခံဘူးဆိုရင္ သူတို႔ကို အတင္းအက်ပ္တြန္းအားေပးလို႔ မရပါဘူး။
(ဒီေနရမွာ ဘယ္သူမွန္၊ ဘယ္သူမွား ညီမွ်ျခင္း ခ်ျပေနမွာ မဟုတ္ပါဘူး)
ဒါေပမယ့္
ကြ်န္ေတာ္တို႔ အသိုင္းအဝုိင္းၾကားမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတာက
အျပန္အလွန္ ေဖးမေထာက္ကူတာထက္စာရင္
အျပန္အလွန္ အျပစ္တင္ေဝဖန္ တိုက္ခို္က္ၾကတာပါပဲ။
ဥပမာ...။
(A) ကဖရဇ္နမားဇ္ကို တိတိက်က် ဖတ္ရင္တာဝန္ေက်တယ္လို႔
ေျပာေနခ်ိန္မွာ (B) အလုပ္သင့္ဆံုးက မွန္ရင္မွန္ေၾကာင္း၊ မွားရင္မွားေၾကာင္း (A) ကို
အသိေပးရမွာပါ။ မွားတာကို အသိေပးျပီးလို႔ မလိုက္နာရင္လည္း ကို္ယ့္အေနနဲ႔
ငါနဲ႔မတူ ငါ့ရန္သူဆိုျပီး သတ္မွတ္လို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ သာသနာနဲ႔ ပက္သက္တဲ့
အေရးကိစၥ ေပၚေပါက္လာခဲ့ရင္ မတူတဲ့ အယူအဆေတြကို ေဘးဖယ္ျပီး
ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ၾကရမွာပါ
အံ့ၾသစရာ အေကာင္းဆံုးနဲ႔ မျဖစ္မေန သတိထားရမယ့္ ကိစၥကေတာ့
"ဖရဇ္နမားဇ္ကို တိတိက်က် ဖတ္ရင္တာဝန္ေက်တယ္" လို႔ ေျပာေနသူမ်ားနဲ႔
"ဖရဇ္နမားဇ္ေတြအျပင္ စြႏၷသ္ေတြပါ ဖတ္ရမယ္ "လို႔ ေျပာသူေတြေရာ
အဓိက ျပသနာအရင္းအျမစ္ (မတူတဲ့ အစဥ္အလာ) စြႏၷသ္နမားဇ္အတြက္
ျငင္းခံုတိုက္ခိုက္ေနၾကေပမယ
တာဝန္ေက်ေအာင္ ဘယ္ေလာက္ ထမ္းရြက္ျပီးျပီလဲဆိုတာပါပဲ
အဲ့ဒီ့ေတာ့
ပိုင္၊ မပိုင္၊ မွား၊မွန္ေတြကို ျငင္းခံု၊ တိုက္ခိုက္ေနၾကတာထက္စာရင္
အရင္ဆံုး ဦးစားေပးရမွာက ကိုယ္ေျပာေနတဲ့ အလုပ္ကို
ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ စတင္လုပ္ေဆာင္ က်င့္သံုးဖို႔ပါပဲ။
မွတ္ခ်က္။
အျပဳသေဘာမ်ိဳး ေရးသားေၾကာင္း ဝန္ခံပါသည္။
နမားဇ္ ကိစၥကိုလည္း ဥပမာတစ္ခုဟုသာ ယူဆေစလိုပါသည္။
အလားတူ ကြဲျပားမွဳမ်ားစြာ ရွိေနေသးသည္ကိုလည္း ဂရုျပဳေစလိုပါသည္။
ဘာသာေရးဆရာ မဟုတ္သည့္အတြက္ (မွား၊မွန္၊ ပိုင္၊မပိုင္) ကိစၥကို
ထည့္သြင္းေရးသားျခင္း မရွိပါ။
ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ထားသင့္သည့္ သေဘာထားတစ္ခုကိုသာ ရိုးသားစြာ တင္ျပခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
--------------------
အိမ္ေဝးသူ(KZ)
No comments:
Post a Comment