Friday, 21 March 2014

လက္ေတြ႔ဘဝသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ျခင္း (Approaching Real life through a cartoon)


တကယ္ေတာ့...

ဒီပံုဟာ အေနာက္တိုင္း ကာတြန္းတစ္ကြက္ပါ။

အေနာက္တိုင္းနဲ႔ အေရွ ႔တိုင္းကာတြန္း အယူအဆမတူတာကို သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။

အခုပံုမွာဆိုရင္ စာဖတ္သူတို႔ရဲ ႔အျမင္မ်ားစြာနဲ႔ ပံုကို သရုပ္ေဖာ္ခံစားျခင္းေတြက

မူရင္းကာတြန္းဆရာ ေပးခ်င္တဲ့ အဓိက အေၾကာင္းအရာထက္ မ်ားျပား က်ယ္ျပန္႔လွပါတယ္။

ဒီကာတြန္းမွာ ကာတြန္းဆရာ အဓိကေပးခ်င္တာက ျဖစ္ႏိုင္ေခ် ႏွစ္ခုရွိပါတယ္။

ပထမတစ္ခုက မိန္းမျဖစ္သူကို စိတ္မခ်လို႔ (သံသယႏွင့္ဆိုင္) ျဖစ္ႏိုင္ျပီး

ဒုတိယတစ္ခုကေတာ့ မိန္းမျဖစ္သူရဲ ႔ အိပ္ခ်ိန္မွာ ေစာင္ဆြဲတတ္တဲ့အက်င့္ကို (အတၱႏွင့္ဆိုင္)

သိထားလို႔ ၾကိဳတင္ကာကြယ္ ထားျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။


ဒီေနရာမွာ ပံုကို ခံစားတဲ့ လိင္အမ်ိဳးအစားကိုလိုက္ျပီး ခံစားမွဳ အေျခအေနကြာသြားပါတယ္။

မိန္းမဝါဒီ၊ ေယာက္်ားဝါဒီ၊ ဘက္မလိုက္ဝါဒီ စသည္ျဖင့္ ပံုစံကြဲျပားမွဳ ေတြ႔ရပါတယ္။

ဒီကာတြန္းကုိ ဆြဲသူက အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦးဆိုရင္ အယူအဆ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ႏုိင္ျပီး

အမ်ိဳးသားတစ္ဦးဆိုရင္ေတာ့ အျမင္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္ ။


စာေရးသူ ေျပာခ်င္ေသာ အေၾကာင္းအရာအခ်ိဳ ႔
--------------------------------------------------

ဒီပံုက သာမန္ကာတြန္း ျပကြက္တစ္ကြက္ပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္လည္း စာဖတ္သူကို ေပါ့ေပါ့ပါးပါးနဲ႔ မွတ္ခ်က္ေလးေတြ ေရးေစခဲ့တာပါ…။

သို႔ေသာ္ ဒီပံုရဲ ႔ေနာက္ကြယ္မွာ...


(၁) အစြဲ


ကြ်န္ေတာ္တို႔ အမ်ားစုဟာျပသနာတစ္ခုကို ခ်ဥ္းကပ္တဲ့ေနရာမွာ

အစြဲကိုယ္စီကိုပါ တစ္ပါတည္း ေခၚေဆာင္လာတတ္ၾကပါတယ္။


ဥပမာ…

ျပသနာက သက္သက္၊ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း ေတာ္စပ္မွဳက သက္သက္
ျပသနာက တစ္ဘက္၊ မိတ္ေဆြရန္သူ ဆက္စပ္မွဳက တစ္ဘက္
ျပသနာက တစ္ကန္႔၊ မိန္းမေယာက္်ား ကြဲျပားမွဳက တစ္ကန္႔    


ဒီလို အကန္႔အသတ္ခြဲျပီး ခ်ဥ္းကပ္သူ အလြန္နည္းပါးတယ္။

အဲဒီအခါ ျပသနာရဲ႔ မူရင္းအေျခအျမစ္ကို ရွာေဖြကို ခက္သြားေတာ့တယ္။

တင္ျပခဲ့တဲ့ ကာတြန္းပံုကို သံုးသပ္တာမ်ိဳး မိန္းကေလးက မိန္းကေလးအစြဲထားျပီး သံုသပ္တယ္။

ေယာက္်ားေလးကလည္း ေယာက္်ားအစြဲထားျပီး ေဝဖန္တာမ်ိဳး ျဖစ္လာေတာ့တယ္။

လက္ေတြ႔ေလာကမွာလည္း မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း၊ လင္မယားအခ်င္းခ်င္း၊ ညီအကိုေမာင္ႏွမ

အခ်င္းခ်င္း အစရွိသျဖင့္ အစြဲ(အတၱ)ကို ပယ္ထားျပီး ျပသနာသီးသန္႔ကို အေျဖရွာေစလိုပါတယ္။



(၂) လွည့္ျဖားခံရျခင္း


ဒီေနရာမွာ လွည့္ျဖားခံရသူက စာဖတ္သူတို႔ ျဖစ္ျပီး၊

လွည့္ဖ်ားသူက ကြ်န္ေတာ္ (အိမ္ေဝးသူ) ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္က မိန္းကေလး၊

ေယာက္က်ားေလး အယူအဆ တိုက္ပြဲျဖစ္ေအာင္၊ အစြဲမ်ား ခုိက္ရန္ျဖစ္ေအာင္၊ အနည္းဆံုး

အျပန္အလွန္ အျငင္းအခုံျဖစ္ေအာင္ ေသြးထုိးေပးလိုက္ႏိုင္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့

ဒီပံုကို ကြ်န္ေတာ္တင္ျပီးေတာ့…

{{{ ဒီပံုကိုၾကည့္ျပီး...
စာဖတ္သူ ဘယ္လို ထင္ျမင္ယူဆပါသလဲ ?

အခါအခြင့္သင့္တယ္ ဆိုရင္ျဖင့္
အျမင္ေလးေတြ ေျပာခဲ့ေစလိုပါတယ္။}}}

လို႔ တင္ထားတဲ့သေဘာကိုက မိန္းကေလး၊

ေယာက်ားေလး အျပန္အလွန္ ျငင္းခံုၾကမယ္ဆိုတာ ၾကိဳေတြးျပီးသားပါ။


ဘာေၾကာင့္ စာဖတ္သူတို႔ လွည့္ျဖားခံရပါသလဲ?


အေျဖကေတာ့…

စာဖတ္သူတို႔ရဲ ႔ (ဖို၊မ) အစြဲကို သိထားတဲ့ ကြ်န္ေတာ္ဟာ အဲဒီအစြဲကို

တည္ၾကက္အျဖစ္ ဖန္တီးျပီး လွည့္ျဖားလုိက္ျခင္းပါပဲ။ တကယ့္လက္ေတြ႔ဘဝမွာ

ကြ်န္ေတာ္တို႔တေတြဟာ မိတ္ေဆြအခ်င္းခ်င္း၊ လင္မယားအခ်င္းခ်င္း၊ ညီအကိုေမာင္ႏွမ

အခ်င္းခ်င္း သံသယေတြနဲ႔ တုိက္ခိုက္တတ္ၾကပါတယ္။ အမုန္းထားတတ္ၾကပါတယ္။ အဲလို

ၾကံဳလာတဲ့အခါ မိမိတို႔ၾကားထဲမွာ ကုန္းေခ်ာသူ သို႔မဟုတ္ လွည့္ျဖားသူ ( Third person ) ကို

သတိထားေစခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီ တတိယလူကို ေျခရာခံမိျခင္းဟာ ျပသနာရဲ ႔အထိန္းအကြပ္ပဲ

ျဖစ္ပါတယ္။



(၃) ကိုယ့္မ်က္ေခ်း ကိုယ္ျမင္ႏိုင္စြမ္း မရွိျခင္း


ကြ်န္ေတာ္ အဓိကေျပာခ်င္တဲ့ အေရးအၾကီးဆံုး အပိုင္းက ဒီအပိုင္းပါ။

လူ႔သဘာဝအရ ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ သူမ်ားအမွားကို ေထာက္ျပေဝဖန္ရတာမ်ိဳးကို

ပိုျပီးအားသန္ၾကပါတယ္။

ဥပမာအားျဖင့္…။

အိမ္ေဝးသူအေနနဲ႔

ဒီပံုကိုၾကည့္…ကြန္ပ်ဴတာကီးဘုတ္ေပၚ လက္ေခ်ာင္းေလးေတြ ေျပးခိုင္းလိုက္ျပီး

တေဒါက္ေဒါက္နဲ႔ ေဝဖန္ေရးလုပ္ရတာ လြယ္တာေပါ့။ လြယ္လြယ္ေလးပဲ…ျမင္တာေတြကို

တန္းစီျပီး ေျပာသြားလုိက္ရံုပဲ…ဘာခက္တာမွတ္လို႔။

သို႔ေသာ္….အိမ္ေဝးသူ ကြ်န္ေတာ္ရဲ ႔အေျခအေနက ဒီပန္းခ်ီကားထဲကလို ျဖစ္ေနရင္

အခုလုိ ေဝဖန္ေရးလုပ္ႏိုင္စြမ္းပါ့မလား?…သံုးသပ္ႏုိင္ပ့ါမလား?

ဘာေၾကာင့္ပါလဲ…?

ကြ်န္ေတာ္တို႔ဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းေနရတဲ့ ဘဝျပသနာေတြကို

အခုန ကာတြန္းကားတစ္ခ်ပ္လို နံရံေပၚခ်ိတ္ဆြဲျပီး အမွန္အမွားကို အလြယ္တကူ

ေဝဖန္သံုးသပ္ ျမင္ႏိုင္စြမ္းမရွိလို႔ပါ။

တစ္ခါတရံမွာ ကြ်န္ေတာ္က အတၱၾကီးတဲ့ ခင္ပြန္း ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္။

သုိ႔ေသာ္ ကြ်န္ေတာ္ မျမင္ႏိုင္။

တစ္ခါတရံမွာ ဇနီးျဖစ္သူကလည္း အတၱၾကီးတဲ့ မိန္းမ ျဖစ္ေနႏိုင္တယ္။

သို႔ေသာ္…သူမက အလြယ္တကူ ျမင္ႏိုင္မွာမဟုတ္။

ဘယ္လိုျဖစ္ျဖစ္ ဒီပံုကိုၾကည့္ျပီးေတာ့ စာဖတ္သူတို႔နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏိုင္တာက

(ဒီပံုဟာ သာမန္ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္တဲ့ ပံုတစ္ပံု မဟုတ္ဘူး…တစ္ခုခု လိုေနသလို…တစ္ခုခု

ပိုလြန္ေနတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရပါတယ္)။ သူမ်ားအိမ္ေထာင္ေရးမွာ အဖုအထစ္၊ အမွားအယြင္း

တစ္ခုခုရွိေနတာကို (သံသယ၊ အတၱ အစရွိသျဖင့္) ကြ်န္ေတာ္တို႔ ဘယ္လိုသိခဲ့တာလဲ?

ဒီကာတြန္းပန္းခ်ီပံုေလးေၾကာင့္ပါပဲ။

ဒါဆို ကြ်န္ေတာ္တို႔လည္း…

အိမ္ေထာင္ဘက္ အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေစ….

သူငယ္ခ်င္း အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေစ…

လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ အခ်င္းခ်င္းျဖစ္ေစ…

ခ်စ္သူ အခ်င္းခ်င္း ျဖစ္ေစ…

ႏွစ္ဖက္သား ဆက္ဆံေရး အေျခအေနျပ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ကို

တစ္လတစ္ၾကိမ္(သို႔)သံုးလတစ္ၾကိမ္ (သို႔) ေျခာက္လတစ္ၾကိမ္ (သို႔) ေနာက္ဆံုး

တစ္ႏွစ္တစ္ၾကိမ္မဆို ေရးဆြဲသင့္ပါတယ္။ ေရးဆြဲရန္ ပန္းခ်ီပညာ တတ္ေျမာက္ကြ်မ္းက်င္စရာ

မလုိပါ။ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္ မ်က္ႏွာခ်င္းဆိုင္ျပီး မိမိမၾကိဳက္သည့္ သူ႔အက်င့္စရိုက္(သို႔)

သူမၾကိဳက္သည့္ မိမိအက်င့္စရိုက္၊ မိမိအတၱက်ဴးမွဳ (သို႔) သူ႔အတၱက်ဴးမွဳ၊ မိမိရဲ႔ သူ႔အေပၚထားရွိတဲ့

သံသယ (သို႔) သူရဲ႔ မိမိအေပၚထားရွိတဲ့ သံသယ အစရွိသျဖင့္ ေဆြးေႏြးတိုင္ပင္

ညွိႏွိဳင္းဖို႔လိုပါတယ္။ အဲဒီအခါ ႏွစ္ဖက္သား အေျခအေနျပ ပန္းခ်ီကားတစ္ခ်ပ္ လွလွပၾကီး

သက္ေသအျဖစ္ က်န္ရစ္ခဲ့ပါလိမ့္မယ္လို႔ ကြ်န္ေတာ္ယံုၾကည္ပါတယ္။

(ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲလိုစိတ္ ရွိသေရြ ႔ေပါ့)



မွတ္ခ်က္။


ဟာသကာတြန္းပန္းခ်ီကားေလးကို အေၾကာင္းခံျပီး လက္ေတြ႔ဘဝနယ္ပယ္ထဲသို႔ စာဖတ္သူကို

ဆြဲေခၚသြားမိပါသည္။ ေပါ့ပါးေသာ အသြင္မွ ေလးပင္ေသာ အျဖစ္သို႔ ဦးတည္မိသည့္အတြက္

စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစလိုပါ။ ပုိ႔စ္ပါအေၾကာင္းအရာတြင္ေပးထားေသာ ဥပမာတစ္ခ်ိဳ ႔အား

ဥပမာအျဖစ္သာ ခံယူၾကေစလိုပါသည္။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကိုမွ် အယူအစြဲမ်ားျဖင့္

ထိခုိက္နစ္နာေစလိုျခင္း အလ်ဥ္းမရွိပါေၾကာင္း။


အိမ္ေဝးသူ (KZ)


No comments:

Post a Comment